Instrumenten & output
operationeel doel
Instrumenten
Tabel Instrumenten - Output
Instrumenten | Output begroot | 0utput gerealiseerd | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Meetmoment: | Begroting 2017 | |||||
2.1.3.03 Uitvoeren van strategisch beheer | - Conform. - Conform. - Conform. | |||||
- De actuele kwaliteit van het netwerk Openbaar vervoer geïnspecteerd en beoordeeld. | ||||||
Meetmoment: | Begroting 2017 | |||||
2.1.3.04 Uitvoeren van vast en variabel onderhoud | - Conform. | |||||
- Vast onderhoud conform bestuurlijke afspraken uitgevoerd. | ||||||
Meetmoment: | Begroting 2017 | |||||
2.1.3.05 Uitvoeren projecten PMO | - Niet conform. PMO openbaar vervoer is voor 64% uitgevoerd. | |||||
- De projecten uit de jaarschijf voor 2017 voor 100% uitgevoerd. | ||||||
Toelichting | ||||||
De lagere uitgaven worden veroorzaakt door twee grote projecten: |
Meerjarenoverzicht baten & lasten (x 1.000 euro)
operationeel doel
Meerjarenoverzicht en toelichting
Operationeel doel 2.1.3 | Provinciale openbaar vervoervoorzieningen ontwikkelen, aanleggen en beheren | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | Jaarrekening | Ontwerp begroting 2017 | Actuele begroting 2017 | Jaarrekening 2017 | Bedrag verschil * | % | Begroting 2018 |
Apparaatskosten | 280 | 267 | 183 | 198 | -15 | -8 | 186 |
Directe lasten | 5.015 | 226 | 167 | 666 | -499 | -299 | 209 |
Kapitaallasten | 579 | 0 | 0 | 2 | -2 | - | 0 |
Overdrachten | 265 | 0 | 0 | 0 | 0 | - | 0 |
Subtotaal Lasten | 6.139 | 493 | 350 | 865 | -515 | -147 | 395 |
Baten | -3.952 | 0 | 0 | 0 | 0 | - | 0 |
Saldo van baten en lasten | 2.187 | 493 | 350 | 865 | -515 | -147 | 395 |
Storting reserves | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - | 0 |
Onttrekking reserves | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - | 0 |
Resultaat | 2.187 | 493 | 350 | 865 | -515 | -147 | 395 |
*Een positief verschil is voordelig
Toelichting op de Gerealiseerde budgettabel
Directe lasten
Hogere uitgaven voor de realisatie van haltevoorzieningen. Er is in 2017 een bedrag € 643.000 besteed. Deze besteding is € 566.000 hoger dan voor 2017 is begroot. De meerkosten zijn veroorzaakt door de realisatie van de uitbreiding van de scope Implementatie R-net lijn Amsterdam-Velsen en de realisatie van haltemeubilair en routeinformatiepanelen (DRIS). Dekking is voorzien via onttrekking van de hiervoor gereserveerde middelen uit de reserve EXIN-H (meer besteed ten laste van reserve EXIN-H, € 566.000, neutraal).
Voor het verhelpen van verlichtingsproblemen is in 2017 € 23.000 besteed. Dat is € 67.000 minder dan is begroot. Het inventarisatieplan verhelpen verlichtingsproblemen is in 2017 afgerond. De uitvoering hiervan is later gestart dan gepland. De werkzaamheden lopen daarom door in 2018. De kosten van het verhelpen van de verlichtingsproblemen worden ten laste van de reserve OV gebracht (minder besteed ten laste van de reserve OV, € 67.000, neutraal).